Modernizace měnírny Jih vč. posílení napájení tramvajové trati na tř. Kosmonautů


Dopravní podnik města Olomouce, a.s. v měsíci květnu dokončil další investiční akci, která zvýší spolehlivost tramvajové dopravy v Olomouci.

Jak vypovídá samotný název, tak stavba je členěna na 2 stavební objekty, kdy prvním je modernizace stávající trakční měnírny Jih a druhým je pokládka trakčních kabelů na tř. Kosmonautů.Samotná realizace stavby byla poměrně náročná, protože bylo nutné zachování provozu měnírny po celou dobu realizace stavby. Stavební práce byly realizovány v rámci jednotlivých etap s ohledem na zachování tramvajového provozu na tř. Kosmonautů. Tento stavební postup jistě ocenili především cestující, kteří nemuseli využívat náhradní autobusovou dopravu.

V průběhu výstavby byly položeny trakční kabely v celkové délce více jak 7 km. S pokládkou nových trakčních kabelů souvisí i navýšení výkonu 2 ks trakčních transformátorů z 2 000 kVA na současných 3 300 kVA. Současně byla provedena výměna 2 ks usměrňovacích jednotek a 6 ks napáječových skříní včetně napáječových vypínačů. Tímto realizovaným stavebním záměrem je zabezpečena plynulá dodávka trakční energie pro tramvajový provoz na daných napájecích úsecích.

Z důvodu morální zastaralosti původního řídicího systému bylo rozhodnuto o instalaci nového řídicího systému typu Foxtrot, který se osvědčil během rekonstrukce MR Střed v roce 2016 a modernizace dálkového ovládání mezi měnírnou a energodispečinkem z důvodu zajištění kompatibility. V neposlední řadě byla provedena výměna vzduchotechniky, která již neplnila svou primární funkci a docházelo k přehřívání transformátorů v letních měsících.

V posledních letech, v souvislosti se zvýšenou intenzitou dopravy přes tř. Kosmonautů po rozšíření tramvajové sítě směrem na Nové Sady, vzrostla spotřeba trakční elektrické energie. S takovou energetickou zátěží ovšem při výstavbě měnírny Jih v roce 1997 nebylo počítáno, proto DPMO přistoupil k této modernizaci a rozšíření. Zvýšený výkon měnírny Jih bude zároveň sloužit jako záloha pro napájení úseku přednádraží, čímž se minimalizuje riziko ochromení páteřního uzlu tramvajové dopravy v Olomouci.

Celkové finanční prostředky vynaložené na tuto stavbu jsou ve výši 18 220 878,- Kč bez DPH. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií z Operačního programu Doprava ve výši 85% uznatelných nákladů.

 

Všechny aktuality

Dopravní podnik města Olomouce, a.s. Dopravní podnik města Olomouce, a.s.

Sídlo společnosti:
Koželužská 563/1, Olomouc
+420 585 533 111

Společnost Dopravní podnik města Olomouce, a.s., IČO 47676639, sídlo Koželužská 563/1, 779 00 Olomouc, je členem koncernu statutárního města Olomouc, kde statutární město Olomouc, IČO 002 99 308, se sídlem Horní náměstí 583, 779 11 Olomouc, vystupuje jako řídící osoba.

Najdete nás také na:

YouTube Instagram Twitter

Copyright © 2024 Dopravní podnik města Olomouce, a.s.

Realizace © WINTERNET s.r.o.