Jednokolejná trať vedla Oveneckou ulicí a končila u vchodu do Královské obory. V následujících letech byla její trasa prodloužena na 1,4 kilometry.
Zajímavostí letenské elektrické dráhy byl první pražský integrovaný dopravní systém. Vydávaly se zde totiž společné jízdenky pro elektrickou tramvaj a nedalekou letenskou lanovou dráhu, ačkoliv šlo o dva rozdílné dopravní podniky.
František Křižík všechny čtyři tramvajové vozy pak přestěhoval do Libně, kde od roku 1896 provozoval svůj další soukromý tramvajový dopravní podnik na trase Praha – Libeň – Vysočany. Libeňská dráha byla, na rozdíl od letenské tramvaje, mimořádně úspěšná. Než ale elektrické tramvaje začaly dominovat v pražské městské hromadné dopravě, uplynulo ještě několik let.
Zpočátku se budovaly oddělené tratě elektrických drah v pražských předměstích. Teprve po odkoupení sítě koněspřežné tramvaje od belgického podnikatele Eduarda Otleta Elektrickými podniky královského hlavního města Prahy a její následné elektrifikaci bylo možné přikročit k budování jednotné tramvajové sítě v pražské aglomeraci.
Zdroj: extrastory.cz
Sdílet
Dopravní podnik města Olomouce, a.s.
Sídlo společnosti:
Koželužská 563/1, Olomouc
+420 585 533 111
Společnost Dopravní podnik města Olomouce, a.s., IČO 47676639, sídlo Koželužská 563/1, 779 00 Olomouc, je členem koncernu statutárního města Olomouc, kde statutární město Olomouc, IČO 002 99 308, se sídlem Horní náměstí 583, 779 11 Olomouc, vystupuje jako řídící osoba.
Copyright © 2023 Dopravní podnik města Olomouce, a.s.
Realizace © WINTERNET s.r.o.